زرتشت
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

 بنام پروردگار گیتی آفرین

 زرتشت

 

 زرتشت در سن ۳۰ سالگی

 زَرتُشت، زردشت، زردهُشت یا زراتُشت نام پیامبرایرانی بنیادگذار دین زرتشتی و سراینده گات‌ها کهن‌ترین بخش اوستا است.

 

 ریشه و معنای نام زرتشت


 نام زرتشت مرکب است. از «زَرَت» که ممکن است معنی زرد و زرین یا پیر داشته باشد و «اشترا» که برخی آن را
شتر و برخی معنی آن را آسترا به معنی ستاره در نظر گرفته‌اند. دارندهٔ شتر زرد، دارندهٔ شتر پیر، دارندهٔ شتر با جرأت، درخشان و زرد مثل طلا، پسر ستاره،، ستارهٔ درخشان و روشنایی زرین معانی گوناگونی است که تا به‌حال محققان برای نام زرتشت ذکر کرده‌اند.

  زمان ظهور زرتشت


 زمان ظهور زرتشت، با همهٔ پژوهش‌های دانشمندان قدیم و جدید، هنوز هم در پردهٔ ابهام است. دربارهٔ زمان زندگانی زرتشت آنقدر تحقیق و بحث و گفت‌و‌گو شده‌است که حتا اشاره به رئوس آن مطالب، کتاب بزرگی را فراهم می‌کند.

  • اودوکسوس کنیدوسی که هم زمان با افلاطون بوده‌است، زمان ظهور زرتشت را ۶۰۰۰ سال پیش از افلاطون می‌داند.
  • جامعهٔ زرتشتیان ایران زادروز زرتشت را ۶ فروردین و در سال ۱۷۶۸ پیش از میلاد و تاریخ درگذشت او ۵ دی ۱۶۹۱ پیش از میلاد  تعیین کرده‌است.
  • بیشتر پژوهشگران طرفدار تاریخ سنتی، از شباهت اسمی استفاده کرده، گشتاسپ پدر داریوش هخامنشی را با کی گشتاسپ شاه کیانی یکی دانسته‌اند، در نتیجه، زمان زرتشت را سال ۵۰۰ پیش از میلاد در نظر گرفته‌اند.
  • امروزه بیشتر دانشمندان بر آنند که زردشت بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد می‌زیسته‌است.

  خاستگاه زرتشت


 خاستگاه زرتشت با آنکه در مورد محل تولد زرتشت تاکنون تحقیق گسترده
ای صورت گرفته ولی هنوز نتیجهٔ قطعی به دست نیامده‌است. از گات‌ها که تنها مآخذ اساسی راجع به زندگی زرتشت است، هیچگونه اطلاع روشنی، خواه در باب تولد و خواه دربارهٔ محل دعوت و منطقهٔ عمل او، به دست نمی‌آید. در چندین قسمت از یشت‌ها در اوستا محل فعالیت دینی زرتشت ایرانویج ذکر شده‌است.در منابع پهلوی و به دنبال آنها در کتاب‌های عربی و فارسی ایرانویج را با آذربایجان یکی شمرده‌اند. دانشمندان انتساب زردشت را به آذربایجان، به دلایل فراوان مردود می‌دانند که مهمترین آنها دلایل زبانی است. زبان اوستایی یعنی زبان کتاب اوستا زبانی است متعلق به شرق ایران و در این کتاب هیچ نشانی از واژه‌هایی که اصل مادی یا فارسی باستان داشته باشد، دیده نمی‌شود. امروزه بیشتر دانشمندان ایران‌شناس ایرانویج را خوارزم به شمار آورده و زادگاه زردشت را آنجا دانسته‌اند.

 تبار و خانواده زرتشت

 مادر او دوغدو دختر فری‌هیم‌رَوا و پدر وی پوروش اسپ نام داشتند. نام خانوادگی زرتشت اسپنتمان بود. حاصل ازدواج پوروش اسپ و دوغدو پنج پسر بود که زرتشت سومین آن‌هاست.

 زرتشت سه بار ازدواج کرده بود. نام زن نخست و دوم او ذکر نشده‌است، زن سوم او هووی نام داشته، هووی از خاندان هووگوه و بنابر روایات سنتی دختر فرشوشتر، وزیر کی گشتاسپ شاه کیانی بوده‌است.

 زن نخست او پسری به نام ایست واستر و سه دختر به نام‌های فرینی و ثریتی و پوروچیستا داشت. زرتشت در گاتاها از ازدواج دختر سوم خود یاد می‌کند و روایات بعدی، شوهر او را جاماسب می‌نامد. از همسر دوم زرتشت، دو پسر به نام‌های اورْوْتَتْ‌نَرَه و هْوَرْچیثْزَه به دنیا آمده، و ظاهراً از زن سوم فرزندی نداشته‌است.

 نخستین کسی که به زرتشت ایمان آورد، میدیو ماه بود، که فروردین یشت از او نام می‌برد. وی در روایات سنتی، پسرعموی زرتشت به شمار آمده‌است.

 زندگی زرتشت

 آگاهی‌های تاریخی و واقعی دربارهٔ زندگی زرتشت بسیار اندک است. آنچه در اوستا و در منابع پهلوی و فارسی آمده‌است، بیشتر جنبهٔ اساطیری دارد، گرچه در این مطالب نیز حقایقی می‌توان یافت. آنچه به یقین در مورد زندگی زرتشت از متون اوستایی بر می‍آید اینست زرتشت از کودکی تعلیمات روحانی دیده‌است زیرا در گات‌ها (یسن ۳۳، بند ۱) خود را زوتَر نامیده‌است و آن اصطلاحی است که در مورد دین مردی که دارای شرایط کامل روحانیت است، به کار می‌رود. در گات ها (یسن ۴۳) اشاره به دریافت وحی از او از سوی اهورامزدا شده‌است. زرتشت در تبلیغ دین خود با دشواری‌هایی روبرو بوده‌است. در سرودهای خویش (یسن ۴۶، بند ۲) از فقر و کمی تعداد حامیانش می‌گوید و از بدکاری پیشگویان و روحانیان هم وطن خود کوی‌ها و کرپن‌ها، گله و شکایت دارد و از بعضی دشمنان خود مانند بندوه و گرهمه (یسن ۴۹، بند ۱ و ۲) نام می‌برد. سرانجام بر آن می‌شود که از زادگاه خود دور شود و به سرزمین مجاور برود که فرمانروای آن کی گشتاسپ است. زرتشت در این سرزمین سرانجام با موفقیت روبرو می‌گردد. با گِرَوِش کی گشتاسپ به دین زرتشت، مخالفت‌های حکمرانان همجوار برانگیخته می‌شود. نام برخی از فرمانروایان مخالف زرتشت در آبان‌یشت (یشت ۵، بند ۱۰۹) آمده‌است که از میان آنان ارجاسب تورانی از همه نامورتر است. برحسب سنت زرتشت در سن ۷۷ سالگی کشته شد و قاتل او برادریش نام دارد.

 جایگاه گات‌ها، سخنان زرتشت، در اوستا

 کهن‌ترین و مقدس‌ترین قسمت اوستا کتاب مقدس زرتشتیان، گات‌ها می‌باشد. از زمان‌های بسیار قدیم گات‌ها را سخنان و اشعار خود زرتشت می‌دانستند. اوستا در شکل کنونی خود شامل پنج بخش است. بخش‌های اوستا عبارتند از :

  • یسنا به معنی پرستش و نیایش است و مهمترین قسمت اوستاست. سخنان زرتشت موسوم به گات‌ها، در آن گنجانده شده‌است.کلاً شامل ۷۲ فصل یا هات است.
  • ویسپرد شباهت تامی به یسنا دارد و همراه آن در مراسم دینی خوانده‌می‌شود.
  • یشت‌ها از برای ستایش پروردگار و نیایش امشاسپندان و فرشتگان و ایزدان است. از نظر قدمت زبانی احتمالاً چند سده با عهد گات‌ها اختلاف زمانی دارد. یشت‌ها گروهی از متن‌های کهن هستند که از راه تلفیق در گنجینهٔ آیین زرتشتی گنجانده شده‌اند.
  • وندیداد به معنی قانون است. این بخش شامل بسیاری از قوانین مذهبی و احکام دینی زرتشتیان می‌شود. تألیف آن معمولاً به پس از دورهٔ هخامنشی نسبت داده‌می‌شود. زبان و سبک و انشاء وندادید با این فرض که همهٔ کتاب از دورهٔ نخست اشکانی است، کاملاً سازگار است.
  • خرده‌اوستا به معنی اوستای کوچک است. برای شرح نماز، ادعیه، روزهای متبرک ماه و اعیاد مذهبی سال و سایر مراسم مثل سدره‌پوشی و کشتی بستن کودکان، عروسی، سوگواری و غیره درست شده‌است. این قسمت از اوستا در زمان شاپور دوم شاه ساسانی بین سال‌های ۳۱۰ تا ۳۷۹ و توسط آذربد مهر اسپند تألیف شده‌است.

 اهمیت گات‌ها در شناخت آئین زرتشت

 گات‌ها کهن‌ترین اثری است که از روزگاران پیشین برای ایران باقی مانده ‌است و از حیث صرف و نحو و زبان و تعبیر و فکر با سایر قست‌های اوستا فرق دارد. قطعاتی که دلیل سخن‌گوئی خود زرتشت است، در گات‌ها بسیار دیده می‌شود. چنان که در شش تا از گات‌ها سراینده به عنوان اول شخص از خود یاد می‌کند.به دلیل تصرفاتی که به خصوص در دورهٔ ساسانی، در آئین زرتشت کرده‌اند، گات‌ها منبع بسیار معتبری برای شناخت عقاید اصلی زرتشت به شمار می‌رود. فصل‌های یسنا، هات نامیده می‌شوند. کل گات‌ها ۱۷ هات است و شامل ۲۳۸ بند و ۸۹۶ بیت و ۵۵۶۰ کلمه است. گات‌ها منظوم است و از جهت وزن شعر و تعداد مصراع‌ها در هر بند، به ۵ بخش به شرح زیر تقسیم شده‌است.

  • اهنود به معنی سرور و مولا است. اهنود از هات ۲۸ یسنا شروع می‌شود.
  • اشتود به معنی سلامت
  •   پیش از پاسخ دادن تفکر کن.


نظرات شما عزیزان:

sadegh
ساعت13:30---1 بهمن 1391
ای ساکن جان من آخر به کجا رفتی
در خانه نهان گشتی یا سوی هوا رفتی

چون عهد دلم دیدی از عهد بگردیدی
چون مرغ بپریدی ای دوست کجا رفتی

در روح نظر کردی چون روح سفر کردی
از خلق حذر کردی وز خلق جدا رفتی

رفتی تو بدین زودی تو باد صبا بودی
ماننده بوی گل با باد صبا رفتی

نی باد صبا بودی نی مرغ هوا بودی
از نور خدا بودی در نور خدا رفتی

ای خواجه این خانه چون شمع در این خانه
وز ننگ چنین خانه بر سقف سما رفتی


payam_admin
ساعت9:13---18 دی 1391
سلام دوست عزيز من مدير وبسايت سون استار هستم من به امتيازات شما احتياج دارم اگه يه مرامي نشان بديد کمکم کنيد ازتون ممنون ميشم فقط کاره خاصي هم نداره 2ثانيه نميکه شه به اين سايت بريد و رو کلمه vote کليک کنيد ازتون يک دنيا ممنونم هرچي امري داشتيد به وبسايتم بياييد و تو نظرات بفرمائييد بازم ازتون ممنونم اينم لينک:
http://topbloger.com/topblog/index.php?page=in&id=11192


مسعود
ساعت14:04---3 مهر 1391
از وبلاگت دیدن کردم وبلاگ خوبی داری مخصوصا مطالبش عالی بود حالا نوبت تو که از وبلاگم دیدن کنی ونظر هم بدی اگه خواستی لینکم کن تا منم لینکت کنم
مدیر وبلاگ:مسعود


masoud200.loxblog.com/

موضوع وبلاگم:بهترین سایت از نظر بازی و اخرین اخبار


مهدی
ساعت11:16---14 مرداد 1391
به من هم یه سر بزن

پیمان
ساعت8:17---14 تير 1391
سلام دوست گرامی. سخن از پیامبر مهر و دوستی گفتی.خوشحالم که با وبلاگت آشنا شدم. اگه وقت کردی به وبالگم سر بزن البته با وبلاگ شما دوست عزیز خیلی فرق می کنه هرچی باشه تازه کارم . با اجازتون لینکتون می کنم و اگر دوست داشتید منو لینک کنید .موفق و پاینده باشی

مهیار
ساعت11:22---27 خرداد 1391
سلام وبه خوبی داری به وبه منم سر بزن خوشحال میشم .قربونت
راستی تو وبلاگتم عضو شدم


ایران
ساعت16:09---17 خرداد 1391
به نام اهورا مزدا.درودبر شما.از ته دل می گم دوست دارم چون ایران رو دوست داری.دوست دارم چون زرتشت بزرگ رو دوست داری.دوست دارم چون تصویر منشور کوروش بزرگ در تارنمات به چشم می خوره.می خوام با شما داد و ستد لینک کنم.خواهش می کنم منو بی پاسخ نگذار.سپاس.جاودان ایران و ایرانی

امیــــــرشـــــیما
ساعت12:03---29 فروردين 1391
ســـــــــــــــلام دوست گلم وب عالی داری به وب ماهم یه بزن راستی چت روم امیرشیما هم درست شده آدرسش تو وب دوست داشتی بیا سر بزن خوش حال میشیم

jts
ساعت9:41---29 فروردين 1391
من*هنر*افتخار*ايران
-اگه عاشق بازيگري هستي و نياز به تمرينات
متدها و تکنيکهاي حرفه اي و تخصصي داري(بدون هزينه).0
-اگه عاشق سينما هستي و ميخواي از روز تولد سينما در جهان خبر داشته باشي
-اگه به نمايش (تئاتر)علاقه داري ميخواي بدوني چه طوري بوجود اومده
-و کلي چيز هاي مفيد و کار امد
حتما به
من*هنر*ايران*افتخار
www.jtsart.loxblog.com
سر بزن
وبلاگي براي بهترين ها با متد هاي تخصصی استانيسلاوسکي و..........


احسان
ساعت15:21---23 اسفند 1390
سلام دوست عزیز خوشحالم که شما هم مثل من دنبال پیشینه با افتخار خود هستید از مطالبت تشکر میکنم خوستی سری به وبلاگ من بزن .

ارزش گفتن mayaehsan.loxblog.com



راه در جهان یکی است آنهم راه درستی


فرانک
ساعت11:27---23 اسفند 1390
سلام ممنون

پیش از پاسخ دادن تفکر کن.


نیما
ساعت15:32---9 اسفند 1390
سلام دوست عزیز وبلاگ جالب دارید ،امیدوارم موفق باشید.
خوشحال میشم به سایت منم سر بزنی.
zeytoondl.com


امیر
ساعت15:16---6 اسفند 1390
سلام چطوری از وبت خوشم اومد میخوام باهات تبادل لینک کنم تا اگر پست گذاشتی بیام ببینم منو با اسم "جدیدترین اخبار از جاستین بیبر" لینک کن بهم خبر بده تا لینکت کنم
http://iamjb.persianblog.ir/


فرهاد
ساعت13:25---26 بهمن 1390
سلام دوست گلم وبلاگت عالیه به وب من هم سر بزن واگر مایل به تبادل لینک هستی اطلاع بدهید تا اقدام نمایم


باتشکر : فرهاد


****يه خبر خيلي جالب****
ساعت11:52---23 بهمن 1390

يه خبر خيلي جالب
مي خواستم يه سايت رو بهتون معرفي کنم که با عضويت در اون مي تونيد موبايل مجاني که مدلش را هم خودتون انتخاب مي کنيد دريافت کنيد.
تعجب نکنيد چون حقيقت داره منم اولش باور نمي کردم تا اينکه يکي از دوستامو ديدم ديدم که از اين سايت يه دونه نوکيا N8 برنده شده بود. اون موقع منم تصميم گرفتم ثبت نام کنم چون ديدم که ثبت نام کردنش هيچ ضرري نداره تازه سود هم داره. به شما هم توصيه مي کنم حتما توي اين سايت ثبت نام کنيد. چون هيچ چييزي رو از دست نميديد بلکه يه چيزي هم بدست مياريد.
تازه توي اين سايت نه تنها موبايل بلکه MP3 PLAYER و کامپيوتر و لپ تاپ هم مي تونيد انتخاب کنيد.
فقط کافيه يه بار به اين سايت سر بزنيد و ببينيد که چند ميليون عضو داره!
ابتدا در سايت عضو شويد. براي عضويت بر روي لينک زير کليک کنيد:
http://www.xpango.com?ref=92656057
بعد بر روي چيزي که ميخواهيد انتخاب کنيد(موبايل و ام پي تري پلير و ...) کليک کنيد. سپس روي گزينه ي sign up now يا register now کليک کنيد و بعد طبق مراحل زير عمل کنيد:
First name : نام خود را بنويسيد.
Last name : نام خانوادگي خود را بنويسيد.
Email : آدرس ايميل خود را وارد کنيد (آدرس ايميل شما بايد واقعي باشد چون بعدا به آن نياز داريد.)
Password : براي خود يک پسورد انتخاب کنيد.
Address1 : آدرس خود را دقيق به انگليسي بنويسيد. (نوشتن آدرس به انگليسي را ياد بگيريد چون موبايل يا هر پکيج ديگري که انتخاب کرده ايد به آدرستان ارسال خواهد شد) لازم نيست در اين قسمت نام شهر و استان و کد پستي و... را بنويسيد چون در قسمت هاي بعدي اين اطلاعات را وارد خواهيد کرد)طريقه نوشتن آدرس انگليسي به اين شكل هست

نوشتن آدرس در زبان انگلیسی برعکس فارسی از نام شروع می شود و به کشور ختم می شود. بنابراین در این قسمت ما شما را با نحوه تبدیل آدرس خود به زبان انگلیسی آشنا می کنیم.

یعنی شماباید ابتدا باید نام و نام خانوادگی را بنویسید. بعد شماره پلاک یا شماره طبقه را بنویسید. سپس نام کوچه و پس از آن کدپستی و نام شهر، نام استان ونام کشور را بنویسید.

در نوشتن آدرس باید توجه داشت، ترجمه اسامی خاص و عبارات ، کار صحیحی نیست و کلمات را به انگلیسی بنویسید. به عنوان مثال اگر اسم کوچه ای شهید آذری می باشد باید به صورت Shahid Azari نوشته شود و کلمه شهید را نباید ترجمه کرد و به صورت Martyr نوشت. در این قسمت به کلماتی که معمولا" در نوشتن آدرس ها کاربرد دارند، اشاره می کنیم.

واحد: Unit ----- طبقه: Floor ----- شماره (پلاک): No ----- کوچه: Alley ----- بلوار: Blv

خیابان: St ----- میدان: Sq ----- بزرگراه: Free Way ----- چهار راه: Cross ----- بعد از: After

قبل از: Before ----- جاده: Rd ----- خیابان بزرگ: Ave ----- روبروی: In Front of

جنب(نزدیک): Near ----- طبقه اول: First Floor ----- طبقه همکف: Ground Floor

ابتدای: First of ----- انتهای: End of ----- بن بست: Dead End ----- ساختمان: Building

البته کلماتی مثل اعداد ترتیبی و یا جهات اصلی و غیره را نیز نباید فراموش کرد.
نمونه یک آدرس کامل پستی در زیر آورده شده سعی شده بیشتر لغات در این آدرس استفاده شود، تا شما دوست عزیز با رعایت قوائد نوشتن آدرس بتوانید نشانی دقیق پستی خود را قید نمائید.

برای مثال:
تهرانپارس- خیابان شریعتی- بعد از چهار راه تیر انداز- خیابان 160 غربی- پلاک 38 – واحد12 .
Unit 12, No 38, West 160 St, Shariatee Ave, after Tirandaz Cross, Tehran Pars
Address2 : مي توانيد آدرس يکي از اقوامتان را بدهيد تا در صورت حضور نداشتن شما هنگام ارسال پکيج آن را به آنجا ببرند.
Town/City : شهر خود را بنويسيد.
County/State : استان خود را بنويسيد.
Country : نام کشور خود را انتخاب کنيد.
Gift: نام هديه خود را انتخاب کنيد.
Post code/Zip : کد پستي منزل خود را وارد کنيد.
Refral ID : در اين قسمت کدي وجود دارد به آن دست نزنيد.
در قسمت Term and Condition يک تيک بزنيد.
توجه : اگر کد نوشته نبود به معني اين است که ثبت نام شما ناقص است. نگران نباشيد وقتي شما بر روي ايميل فعالسلزي که پس از ثبت نام کردن براي شما ارسال مي شود کليک کنيد ثبت نام شما کامل خواهد شد.
بعد وارد صفحه اي خواهيد شد که لينک زير مجموعه گيري شما در آن موجود است.
با توجه به کالايي که شما انتخاب ميکنيد بايد تعدادي زير مجموعه بگيريد تا برنده آن کالا شويد.
مثلا براي گوشي Apple iphone 4 16 gb بايد 38 زير مجموعه بگيريد و براي گوشي نوکيا N8 بايد16 زيرمجموعه بگيريد و...
به همين راحتي ميتوانيد صاحب موبايل يا لپ تاپ يا ... شويد. يعني شما اين تعداد آشنا نداريد که از طريق شما عضو شوند و شما برنده شويد؟
پس دست به کار شيد و ثبت نام کنيد.
براي شروع ثبت نام مي توانيد بر روي لينک زير کليک کنيد:
http://www.xpango.com?ref=92656057



همه
ساعت10:21---23 بهمن 1390
تمام ترفندهاي کامپيوتري توي اين آدرس



سلام دوست خوبم. مي خواي تمام ترفندهاي کامپيوتر رو بياموزي و حتي درست کردن سايت ؟؟؟؟بيا پيش ما. راستي از چت روم هاي ميهن چت و مهشر و غيره.... بي زاري؟؟؟ بيا آدرس چت روم ما رو توي وبت بزار. ما يک بنر رايگان برات مي سازيم. وشما را در دسترسي سريع که بيشترين بازديد را در روز دارد لينک مي کنيم.

www.chat.zxr.ir

www.onetow.loxblog.com



باتشکر : سيما جون : تمام کارهاي سايت سازي رو که داري از من بپرس

با تشکر: شيما جون : تمام ترفندهاي کامپيوتر رو از من بپرس

مدير کل سايت: سعيد افشين : ساخت بنرهاي تبليغاتي



www.chat.zxr.ir





علی
ساعت11:36---15 بهمن 1390
سلام عزیز اگه میخای بازدید وبلاگت افزایش پیدا کنه و با هم تبادل لینک داشته باشیم منو با عنوان آموزش حرفه ای کامپیوتر و آدرس http://www.pcamoozesh.com لینک کن بعد به سایت من بیا و مشخصات وبلاگتو تو قسمت تبادل لینک هوشمند بنویس تا وبلاگت تو سایت من لینک بشه.آدرس سایت دقیقا باید همینی باشه که نوشتم وگرنه لینک نمیشی گلم.

مدیروب
ساعت11:47---11 بهمن 1390
یاسلام .وبلاگ زیبایی دارین .مسرورم راه اندازی وب خود را به شما اطلاع دهم .این وب بادارا بودن تمامی امکانات مورد نیاز یک کاربر وفراگیر بودن درتمام موضوعات لحظات خوبی را برای شمافراهم میکند.
دوست عزیز از هم اکنون میتوانید در وب ماعضو یا با گرفتن یوزر وپسورد ازمدیر وب وانتخاب یک موضوع دلخواه موجود شروع به همکاری دروب ونویسندگی کنید
امتیازات ما برای کاربران واعضا متفاوت میباشد :
1.اعضا فقط ازما بر اساس میزان بازدید فیلتر شکن رایگان باسرعت بالا دریافت میکنند
2.نویسندگان علاوه بر فیلترشکن در صورت ارسال پست وکسب امتیاز کارت شارژدریافت میکنند
موفق وپیروز باشید


sepehr
ساعت10:40---10 دی 1390
اگر دنبال یک وبلاگ در رابطه با مسیحیت در ایران هستید یه سر به ما بزنید

sepehr
ساعت10:40---10 دی 1390
اگر دنبال یک وبلاگ در رابطه با مسیحیت در ایران هستید یه سر به ما بزنید

boogi
ساعت12:16---6 دی 1390
سلام! اگه خواستي منو با اسم (دنياي خنده)لينكـ كن!

بعد از لينك يك پيام بده تا لينك كنم؟

منتظرت هستم


مـریــم ღ نویسنده وبلاگ محمد جان دوستت دارم ღ
ساعت17:06---2 آذر 1390
سلام
من بــرگشتــــم! باکلی تـغییر!
البته به اصرار خیلی از دوستای خوبم!
راستی همه ی دوستای خوبمو که توی وبلاگ محمد جان دوستت دارم لینک کرده بودم دوباره لینک کردم! حتی تــو دوست عزیز!
پس یه زحمت : آدرس جدید وبلاگم رو دوباره توی وبلاگاتون لینک کنید.مرسی



اشتیاق
ساعت12:01---17 آبان 1390

توي اين لينکها ثبت نام کن
روزي 500الي1000 تومن درآمد بدون دردسر کسب کن
http://buxha.com/?r=691795264
http://farazbux.com/?r=490804696
http://www.yekbux.com/?r=941468337
http://www.buxfa.com/index.php?ref=jalalghaffari
http://20bux.net/?r=554727844
http://www.parsianbux.com/?r=729972166
http://www.takbux.ir/?r=198557865
http://www.sbux.ir/?r=994432238
http://www.teobux.com/register.php?ref=jalalghaffari
http://ebux.ir/?r=725005006
http://edibux.com/?r=780676995
http://poolbux.com/?r=537705130
http://tbux.ir/?r=289425244
http://www.starbux.ir/?r=878013269
به جان خودم ضرر نميکني روزي 20 دقيقه وقت بذار هزينه اينترنتت رو در بيار
بيشتر خواستي يه سر به من بزن
تشکر


maryam
ساعت20:11---16 آبان 1390
اینگـونه نگاهـم نکـن ... مگذار غـرق رویـاهـا شـوم ... چه سخـت است هجـوم آرزوهـا ... در حصـاری از بغـض ... به سـایه هـا پنـاه می برم ... مـرا ببـخش که به سـایه هـا پیـوستـم ... ستـاره شدن برایـم سخـت بـود ...!!!

رضا
ساعت13:55---28 مهر 1390
سلام
بچه ها همه اینجا عضو بشید و ببینید چه جایزه هایی که بهتون نمیده
فقط کافیه یک بار عضو شده و عضویت خودتون رو فعال کنید دیگه فکر میکنم از پشت کامپیوتر پایین نیاین
اینم لینک عضویت
https://bidfa.net/?rid=21411#register
مرحله 1
بعد از اینکه رفتین لینک عضویت:نام کاربری -گذرواژه -تکرار گذرواژه -پست الکترونیک -شماره موبایل -کد امنیتی رو پر کرده و در نهایت بر روی ثبت نام کلیک کرده و وارد مرحله دوم بشید

مرحله2
یک کد فعالسازی به همون شماره براتون ارسال میشه که کافیه اونو در کادر خودش وارد کنید و تمام
حالا میتونید برنده ی جوایز بشید به همین راحتی...


اطلاعیه
ساعت10:51---24 مهر 1390
توجه توجه







این سایت با قیمت توافقی به فروش میرسد .

جهت اطلاع بیشتر با مدیر ارشد سایت تماس حاصل فرمایید .



09390676774 صادق ( مدیر ارشد سایت )



با تشکر : ( گروه مدیریت سایت و رسانه ایران موزیک )





tz609
ساعت11:36---13 مهر 1390
ثبت نام

کد جاوا

< =\"http://persianhit.ir/index.php?section=serve&id=39&aff id=11141&output=js&rows=4&cols=3\">

hermarket



بزرگترین وبلاگ علمی، عـکس، فان، شعر و کل کل
ساعت9:26---5 مهر 1390
با سلام.....
"بزرگترین وبلاگ علمی، عـکس، فان، شعر و کل کل" عضو و مدیر فعال می پذیرد.
با توجه به اینکه این وبلاگ تازه راه اندازی شده؛ هر چه زودتر ثبت نام کنید، از شانس بیشتری برای مدیر شدن در وبلاگ برخوردار می شوید
با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز


حامی خلیج فارس
ساعت9:58---4 مهر 1390
با عضویت تو سایت حامیان خلیج از خلیج همیشه فارس حمایت کنید.

عمران حیدری آریا
ساعت14:59---29 شهريور 1390


زرتشت

بر دمیده مردی از آنسوی چم
از تـبار ریشه ی جمشـیدِ جم
با فراخوانـی خدایـی
با پیامـی از درون ریــشه ها
از فـرا سـوی همه اندیـشه ها
با سرودی بس رسایی
مـی زند فـریادِ فــّر روشنی
خشک سازد ریشه ی اهریمنی
تا بر افروزد رهایـی
جانمازش پهنه ی دل های تنگ
دست نمازش آبی از رود ارنگ
سـونمازش روشنایـی

در پیامش جـوی ، راهِ راستی
بی کم و آغشته و بی کاستی
با نــوا هـای ودایـی
راستـی را از خـدا جویا شده
تـُـندر از آتشــکـده پیــدا شده
ای رهاجـوی خدایی
مردُمی درکوچه های گـُم شده
کوچه هایی خسته ازمردُم شده
مانده بودند تا بیایـی

عمران حیدری آریا



نوید
ساعت14:21---16 شهريور 1390
سلام
من تازه یک وبلاگ ساختم
که در حال پیشرفت است راستش چون من وقت ندارم که هم به انجمن و هم به وبلاگ برسم واز تو خوتهش میکنم بیای تو انجمنم عضو بشی و و هر کاری از کارهای زیر که می خوای انجامبدی
به فعال ترین ها هرماه کارت شارژ هدیه داده میشود
1.گرافیست
2. پلیس
3.مدیر بعضی از بخش ها
4.معاون مدیر کل انجمن
حالا هر کدومی که خواستی انتخاب کن ممنون
اینم ادرس وب:http://patogh20.rozblog.com/
ان هم ادرس انجمن:http://patogh20.rozblog.com/Forum/Catgory/4/Post/ 1


محمد امین
ساعت12:21---14 شهريور 1390
برترین مرد جهان در تمام دوران هااااااااااااااا؟؟؟:
دکتر مصدقققققققققققققق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعدییییییییییییییییییییییییی یییییی؟؟؟؟؟؟
فردوسییییییییییییییییییییییی یییییییی؟؟؟؟؟؟؟
بابا وطن پرستی هم حدی داره...................
هممون می دونیم که این علمای بزرگ هم اشتباهاتی در زندگیشون داشتن
برترین مرد جهان خاتم انبیا حضرت محمد (ص)


بهنام
ساعت16:25---7 شهريور 1390
با سلام وبلاگ جالبی داری اگه میخوای با وبلاگت در آمد داشته باشی در قسمت لینک مستقیم برو به همون آدرس و استخدام شو من هم این کار رو کردم میتونی وبلاگم رو ببینی خوشحال میشم.
لینک مستقیم: http://www.oxinads.com/?i=40308
وبلاگ خودم: www.takbloge.mihanblog.com
راستی این سایت در پایگاههای ستاد سازمان دهی ایرانی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد
پس با خیال راحت به کسب و کار بپردازید.
کار به این صورت می باشد که تبلیغاتی را در وبلاگ خود قرار می دهی بعد از آن هر کس کلیکی بر روی آن تبلیغات کرد 50تومان به ازای هر کلیک می گیری اگرحداقل روزی 100 کلیک داشته با شی ماهانه 150000تومان به حسابت واریز می گردد حالا این کمترین فرضه.
اطلاعات بیشتر رو می تونی از آدرس بالا"لینک مستقیم" ببینی.


آدم زمینی
ساعت21:03---4 شهريور 1390
سلام دوست من
من مدتهاست که به وبت سر میزنم و از مطالب جالب و جدابت استفاده میکنم . خوشحال میشم اگه به وب من هم سربزنی و نظرتو دربارش بگی


ElecPress
ساعت11:55---13 تير 1390
دانستني هاي تکنولوژی ، طراحي مدرن ، تكنولوژي سبز ، لپ تاپ و تبلت ، اينترنت ، اتومبيل و جديدترين گجت ها را در elecpress.com بخوانيد .

امیرعلی جان
ساعت11:16---12 تير 1390
سلام خسته نباشيد
يه سايت خوب براي شما دوست عزيز سراغ دارم حتما برو توش تا از ناگفته ها باخبر باشي
بري توش حتما عاشقش ميشي
رفتي نظرتو دربارش بهم تو وبلاگم بگو
اينم سايتشه
http://jamnews.ir/
حتما نظرتو دربارش بهم بگو آخه برام مهمه دليل دارم برات


كريمي
ساعت13:33---1 تير 1390
خيلي خيلي عاليه وحرف اي است بهترين وبلاگ دنيا است حتما شما خيلي روي مطالب كار كرده من هم وبلاگي دارم سرتا پا تقصير درست است به وبلاگ شما نميرسد ولي اگه بيايي تو ديگه بيرون نمي آيي مطالب خوبي دارم
منتظرتم بيا و نظر بده خوشحال ميشم


ناشناس
ساعت13:42---29 خرداد 1390
این متن و یه ناشناس برام فرستاده: به امام زمان دختری هستم از خوزستان که پزشکان از معالجه ام ناامید شدند شب در خواب حضرت زینب(س) را دیدم در گلویم آب ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست اینو به 20 نفر بگم. این پیام به دست کارمندی افتاد اعتقاد نداشت کارشو از دست داد، مرد دیگری اعتقاد پیدا کرد 20 میلیون بدست آورد، به دست کسه دیگری رسید عمل نکرد پسرشو از دست داد اگر به بی بی زینب اعتقاد داری این پیامو برای 20 نفر بفرست 20 روز دیگه منتظر معجزه اش باش


payam
ساعت12:46---21 خرداد 1390
سلام دوست عزيز وبلاگ زيبايي در صورت تمايل به تبادل لينک من را با عنوان رازهای زیبایی و سلامت لينک کنيد تا من هم شما را با عنواني که مايليد لينک کنم.
وبلاگ من:http://razy.loxblog.com/


مانی
ساعت11:42---17 خرداد 1390
سلام وبلاگ خیلی جالبی داری میخوام یه انتقاد کنم که امید وارم جنبش و داشته باشی(انشاالله)
چرا تو نظر سنجی خودت از پیامبر اسلام چیزی نیست چرا از اینها چیزی نمیزاری و این که این ادرس وبلاگ منه من تو رو لینک میکنم شما هم.....BOOOMBA.LOXBLOG.COM


کسب در امد باور نکردنی و حلال
ساعت16:07---10 خرداد 1390
سلام ايا شما دنبال يک در امد چشمگير يا حلال ميگرديد؟
امکانات سايت
1.پورسانت عال و باور نکردني با 10%قيمت محصول
2.قابليت تبليغات بدون داشتن وبلاگ يا وبسايت
3.قابليت زير مجموعه گيري
4.تسويه حساب در هرموقع که شما بخاهيد
5.و.......................
ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
همين الان وارد سايت شده و ثبت نام کنيد
هديه عضويت پنج هزار تومان
منتظر شما هستيم بدرود


صادق
ساعت19:36---6 خرداد 1390
سلام به دوست گلم. امیدوارم حالت خوب باشه. یه مطلب گذاشتم در مورد آمهایی که با احساس دیگران بازی میکنند بنام مریم ایزدی خواهشا بهم سربزن ونظر بده چون نظر دوستام در مورد این پست برام مهمه

مقالات تعلیم و تربیت
ساعت15:50---2 خرداد 1390
سلام دوست عزیز...
اگر مایل به تبادل لینک هستید من را با نام مقالات تعلیم و تربیت و با آدرس www.olomtarbiati.loxblog.com لینک نمایید و به من خبر دهید تا با چه نامی شما را لینک نمایم.





با تشکر
مدیریت و نویسنده وب علوم تربیتی


صادق
ساعت13:37---28 ارديبهشت 1390
_____ (¯ `•?.•´¯)
_____ (_.•´/|\`•._)
_______ (_.:._)__(¯`:´¯)
__(¯`:´¯)__¶__(¯ `•.?.•´¯)
(¯ `•?.•´¯)¶__(_.•´/|\`•._)
(_.•´/|\`•._)¶____(_.:._)_¶
__(_.:._)__ ¶_______¶__¶¶
____¶_____¶______¶__¶¶ ¶¶
_____¶__(¯`:´¯)__¶_¶¶¶¶ ¶¶¶¶
______(¯ `.?.•´¯)_¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶
______(_.•´/|\`•._)¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶
_______¶(_.:._)_¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶
¶_______¶__¶__¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶______¶_¶_¶¶¶¶(¯`:´¯)¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶(¯`:´¯)¶ _¶(¯ `•?.•´¯)¶¶¶
¶¶¶(¯ `.?.•´¯ )¶ (_.•´/|\`•._)¶
¶¶¶(_.•´/|\`•._) ¶¶ (_.:._)¶¶
¶¶¶¶¶¶(_.:._)¶¶¶_ ¶¶¶¶ ¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`:´¯) ¶¶ ¶¶¶
______¶¶¶¶¶(¯ `•.?.•´¯)¶¶ ¶¶¶
____¶¶¶¶ ¶¶ (_.•´/|\`•._)¶¶¶ ¶¶¶
___¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ¶ (_.:._)¶__¶¶¶ ¶¶
___¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶_¶¶¶ ¶¶¶___¶¶ ¶¶
_¶¶¶¶ ¶¶¶¶___¶¶¶ ¶¶¶¶____¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶____ ¶¶¶ ¶¶¶¶_____¶
-_____--------_¶¶¶¶¶¶¶¶¶
-----_____---_¶¶¶¶¶¶¶¶¶
----____-----_¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___|___|___|_____|___|___|___|___
__|___|___|____|___|___|____|__|__
___|___|___|____|___|___|_|__|___|_
__|___|___|____|___|___|___|___|
سلام سلام سلامی به گرمی و حرارت عشق....
با یه مطلب آپممممممممممممممممم.....
منتظرم ها زود بیا


padideh
ساعت11:28---28 ارديبهشت 1390
سلام دوست عزيز وبلاگ زيبايي در صورت تمايل به تبادل لينک من را با عنوان مشخصات کليه خودروهاي 2011 و 2012 لينک کنيد تا من هم شما را با عنواني که مايليد لينک کنم.
وبلاگ من:http://lovecars.loxblog.com


امیرعلی جان
ساعت11:04---26 ارديبهشت 1390
با سلام خدمت تمامی دوستان

دوستان عزیز امروز میخام یک سیستم کسب درآمد آسان وپردرآمد وحلال از طریق اینترنت را

به شما عزیزان معرفی کنم که دراین سیستم شما با فروش محصولاتی برای صاحب سایت

حق فروش خیلی خوبی از صاحب سایت دریافت میکنید به این صورت که از شما شماره حساب

میگیرند که کاملا مطمئن هست.که شما با روزی 10 الی 20 دقیقه کار درآن

میتونید ماهی حدود300 یا 400 هزارتوماندریافت کنید

به شرط اینکه تمامی روش های سایت را مطالعه کنید.

شما باکلیکبرروی لینک زیر میتوانید وارد این سیستم کسب درآمد بشید.
http://link24.ir/RegSubReseller.aspx?s=


مقالات تعلیم و تربیت
ساعت10:37---26 ارديبهشت 1390
سلام دوست عزیز...
اگر مایل به تبادل لینک هستید من را با نام مقالات تعلیم و تربیت و با آدرس www.olomtarbiati.loxblog.com لینک نمایید و به من خبر دهید تا با چه نامی شما را لینک نمایم.





با تشکر
مدیریت و نویسنده وب علوم تربیتی


صادق
ساعت11:22---24 ارديبهشت 1390
سلام. از وبت خوشم اومد اگه دوست داشتی یه سر به من بزن تا با هم تبادل لینک داشته باشیم

نازیبا
ساعت10:08---24 ارديبهشت 1390
سلام.خوبی؟خسته نباشی.
بلاگ خیلی قشنگی درست کردی.پستای جالبی هم گذاشتی.
خوشحال میشم به منم سری بزنی.اگه از بلاگ من خوشت اومد خوشحال میشم از تبادل لینک.
موفق باشی.


گنا
ساعت0:59---23 ارديبهشت 1390
سلام تو از چه استاني هستي؟

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 26 بهمن 1398برچسب:خدا,زرتشت,ایران,پیامبر,پیغمبر,باستان,زرتشتی,ایران زمین,نیک,گات,گاث,گاثها,گاتها,یشت,یسنی,اوستا,خرده اوستا,اشا,اشو,اشو زرتشت,امرداد,یتااهو,پوروچیستا,چیستا,یگانه پیامبر آریایی,زرتشت پیامبر,پیامبر خدا,پیغمبر خدا,یسنا,پیامبر ایرانی,ظهور,افلاطون,ششم فروردین,6فروردین,گشتاسب,کی گشتاسب,وهومن,بهمن,خاستگاه زرتشت,ایرانویج,دوغدو,کیان,کیانی,جاماسب,زندگی زرتشت,ارجاسب,آبان یشت,امشاسپندان,امشاسپند,وندیداد,قوانین مذهبی,احکام دینی,احکام دینی زرتشت,اوستای کوچک,سدره پوشی,شاپور,شاهپور,ساسانی,آذربد,آذربد مهر اسپند,آئین زرتشت,هات,اهنود,اشتود,سپنتمد,خرد مقدس,سلامت و عافیت,عافیت,مولا,تصویر زرتشت,عکس زرتشت,فرتور زرتشت,نگاه زرتشت,دیدگاه زرتشت,سخنان پند آموز زرتشت,پیامبر آسمانی,پیامبران آسمانی,تصاویر زرتشت,فرتورهای زرتشت,عکسهای زرتشت,زرتشت پیامبر سرزمین جاوید,سرزمین جاوید,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی